De naciodigital.cat, avui 15 de març 2022 |
http://educacio-comunicactiva.blogspot.com/ http://politicadeducacio-comunicactiva.blogspot.com/
Horari i calendari escolar. Repartir en bàsic comú per a tots i diversificat. Horari: quatre hores comunes i temps personal i en equips, abans o després, compatible per a les famílies (fins a dues hores) Calendari: jornades comunes d'octubre a juny ajustables al clima i territori i quinzenes complementàries al juliol o setembre ateses per alguns professors amb monitors, practicants i estudiants mentors.
Ràtios d'alumnes per grup. No s'han de reduir els grups i si en canvi cal completar les plantilles (1,6p/g a EP 2,8p/g a ES) fins a assignar dos mestres o professors estables per grup que atendran docència, orientació, personalitació, substitucions emergents.
Agrupament d'alumnes. Cicles de dues o tres edats a E.Primària amb continuïtat de mestres i alumnes que poden acomodar-se amb més grans o més petits (oblidem les repeticions). Crèdits variables de cicle a E.Secundària on es troben alumnes de diferents edats i continuïtat de professors tutors per dos o tres cursos.
Ensenyament de llengües. Ineficaços els repartiments d'hores amb pèrdues. (català, castellà, anglès). Inútils els percentatges 25% o 50%. En al societat mutilingüe cal superar l'ensenyament separat de llengua i llengües estrangeres. Cal garantir la lllengua comuna el català amb relació a les llengües vives, el castellà i acollir la diversitat de llengües dels alumnes nouvinguts. Cal aprendre una llengua transnacional, avui l'anglès majoritari. L'alternativa és completar la immersió amb el plurilingüisme amb al intercomprensió com a mètode pedagògic.
https://blogs.iec.cat/scp/wp-content/uploads/sites/13/2018/06/ESCOLA-CATALANA-1.pdf
Currículum escolar o Pla d'estudis.
L'Administració com a executiu de la política educativa ha de concretar
el Pla d'estudis o un Marc d'ensenyaments que cal garantir. El
desenvolupament, currículum escolar (concepte introduït per Dewey
referit a l'itinerari de l'alumne), correspon als professionals, avui
amb xarxes d'intercanvi de recursos i propostes. Un currículum
prescriptiu extens inhibeix la decisió dels docents. La responsabilitat
del currrículum és dels professionals a través de col·legis,
associacions i xarxes de cooperació.
Dotació de plantilles i recursos.
D'entrada cal garantir dos mestres o professors (promovent la paritat
per a efectiva coeducació) per grup (parelles com es fa en informatius
de tv o patrulles de policia). Cal incrementar el pressupost d'educació
com admet tothom. L'assignació s'ha de fer de manera uniforme general
una part. Altra part s'ha de fer amb coneixement del centres sigui per
necessitats o sigui per projectes rellevants. Això s'ha de fer amb
supervisió educativa directa i correspon a la inspecció d'educació que
haurà de prendre decisions compromeses i donar-ne compte als mateixos
docents.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada