Tanta preocupació o retòrica pels resultats escolars. L'oscil·lació de puntuacions va de 547 a 412, posem-ho en base 10, de 5,47 a 4,12. No arriba a un punt i mig de diferència. Fins i tot els que tenen puntuació més alta podrien anar millor. El 500 com a nivell d'aprovat s'estableix a partir dels resultats obtinguts. Xerrem, xerrem i xerrem. I donem culpes, com quan les donem al temps (atmosfèric) i perdem el temps cronològic i encara més el temps vital (ayon).
Nivell de CB
Els resultats d'aprenentatge són resultats. Per què obsessionar-se?
Què fa que l'arbre doni fruit?... airejar i adobar la terra i que no li falti aigua.
Què els falta als nostres alumnes?
1 GUST PEL CONEIXEMENT, PER L'APRENENTATGE.
2 QUE CADASCÚ FACI FEINA QUE ESTIGUI AL SEU ABAST I QUE NO S'ATURI.
Si això és dóna, qui dubta que hi haurà
3 NIVELL D'APRENENTATGE, BONS RESULTATS
si hi ha capacitat, però si no n´hi ha tanta... més temps o acceptar a cadascú i ajudar-lo a acceptar-se.
Però n'hi ha massa d'alumnes que de tant avorriment, esperant que tots vagin alhora, comencen a abandonar i els trobem que amb capacitat manifesta no assoleixen els aprenentatges. Per a aquests cal un pas més:
4 APRENENTATGE CREATIU, QUE INVENTIN, QUE FACIN MÉS
i tot el que facin de més serà un estímul per als seus companys.
A mi no em preocupen els resultats escolars que són inacceptables amb els mitjans que tenim amb els alumnes de bona condició socioeconòmica i cultural. Són comprensibles en alguns ambients on no s'han posat mitjans de compensació de les desigualtats d'origeni inaceptable que no s'hi posin mitjans.
A mi em sembla inacceptable que els infants i joves no estiguin entusiasmats pel coneixement i per aprendre. Això és responsabilitat de: de la família, molt de l'escola i massa dels mitjans de comunicació que ens donen a tots tant de pinso d'incultura, de passatemps i de paròdia autodestructiva per als menors. Martí Teixidó
Diapositiva1.jpg