divendres, 27 de gener del 2012

NO-VIOLÈNCIA i LA PAU - diada escolar 30 gener. Que no passi per alt

Mapa d'accions DENIP, Dia Escolars de la No-violència i la Pau




Gandhi, l'ànima gran, una lliçó de vida



SORTIR



30 de gener


Mahatma Gandhi va morir el 30 de gener de 1948. Han passat 63 anys. La lliçó de vida de resoldre els conflictes amb la No-violència activa és ben necessària al nostre temps. Quan veiem uns governs autoritaris que són derrocats per la violència, sabem que darrera hi ha d'altres grups interessants en el poder, amb interessos econòmics. Gandhi amb tota la gent que el va seguir van tenir dret a la sal que els expropiaven i van assolir la independència de l'Índia, totalment impensable en aquell temps.

Cal esperar que cada dia siguin més els humans que optin per la via no-violenta però activa en exigir justícia per a tothom. És una llavor que s'ha de sembrar en la infància, que trigarà anys a germinar però que des d'avui ens fa dignes de la condició humana que es dintingeix per la llibertat de voler, la llibertat de la voluntat. Wallon ja va mostrar que el desenvolupament cognitiu de l'infant neix de l'impuls biològic però la consciència es una construcció social.

Caldrà mostrar l'experiència vital de Gandhi a infants i especialment a joves. No és una teoria, és una praxis poliética per al desenvolupament personal i la participació social. Martí Teixidó


Dia Escolar de la Noviolència i la Pau

Un any més, la Federació Catalana d'ONG per la Pau celebrem l'acte del Dia Escolar de la Noviolència i la Pau ( DENIP). Cada 30 de gener, coincidint amb el dia en que Mahatma Gandhi fou assassinat l'any 1948, les entitats de pau i molts centres educatius a Catalunya celebrem aquesta diada.

L'acte tindrà lloc dilluns 30 de gener a les 19:00h, als Jardins Gandhi de Poble Nou.


Enguany, també ens agradaria confeccionar aquesta celebració conjuntament amb vosaltres, pel que us animem a participar amb la lectura de frases sobre noviolència i pau que farem, o si ho preferiu, a enviar-nos les vostres frases, reflexions, aportacions que la noviolència i la pau us suggereix, des de la vostra entitat o voluntaris i voluntàries, per a llegir-ho i compartir-ho el dia 30.

Comptarem amb la participació d'el grup musical YOUKALIS Trio i farem l'encesa de llànties tradicional a la figura de M. Gandhi, estàtua obra d'Adolfo Pérez Esquivel, Premi Nobel de la Pau.

Per confirmar l'assistència podeu adreçar-vos a l'a/e info@federacioongpau.org.

Si teniu activitats durant la setmana de la noviolència ( la darrera de gener), podeu informar-nos-en per incloure-les en l'Agenda de la Noviolència 2012.

Localització dels Jardins Gandhi: c/ Llull amb c/ Bac de Roda , Metro L4 Poble Nou. Bus: 36, 71 i 141.


Propostes de la Fundació per la Pau per celebrar la jornada

El dilluns 30 de gener es commemora l’aniversari de la mort del Mahatma Gandhi. Coincidint amb aquesta efemèride, des de fa 47 anys se celebra el Dia Escolar de la Noviolència i la Pau. Enguany, les escoles, centres educatius i

entitats de pau organitzaran diverses activitats durant la setmana de gener. La Fundació per la Pau us en proposa algunes.

Jardins per la pau DENIP

ratlla




Llorenç Vidal Vidal, un inspector d'educació destinat a Cádiz,
poeta, educador i pacifista mallorquí, va fundar l'any 1964 el Dia Escolar de la No-violència i la Pau (DENIP).

La seva obra fonamental, el Dia Escolar de la No-violència i la Pau (DENIP), de creixent difusió internacional i practicat anualment per milers i milers d'estudiants en centres educatius de tot el món (i per milions des de la seva fundació en 1964), és, com diu el seu fundador, "una llavor de no-violència i pau depositada dins la ment i dins el cor subconscient dels educadors i, a través d'aquests, dins la societat", així com una font activa de creació d'una consciència de pau interior i exterior a través de l'educació. Es tracta d'una experiència educativa de renovació pedagògica escampada internacionalment, amb quasi mig segle de durada i en la qual directament o indirectament s'han inspirat i s'hi inspiren la majoria de les iniciatives pedagògiques, nacionals i internacionals actuals relatives a l'educació per la no-violència i la pau.


Els temps estan canviant. Nosaltres encara no hem canviat prou.

dilluns, 23 de gener del 2012

Any internacional de la QUÍMICA 2011


Quina quantitat d'idees, d'activitats i iniciatives!
Poc conegudes en molts instituts i col·legis d'ensenyament secundari.
¿Com és possible que encara tantes classes de química siguin classes de pissarra i de llibre de text?

Any internacional de la Química

divendres, 13 de gener del 2012

I què hi diem mestres, professors i pedagogs?

MONSTERHIGH, nines per a nenes i històries per a adolescents...


Vaig saber per la premsa que hi havia hagut tanta demanda que s'havien exhaurit aquestes "nines". D'entrada les trobo una "tonteria" i no penso que puguin fer més mal que la Barby, nina de pit i cul que va interioritzar un model femení que ha d'haver contribuït indiscutiblement a l'increment d'annorèxia mai vist.



D'entrada, sense fer alarmismes, com a pedagog ja m'incomoda el patró estètic que interioritzaran aquestes nenes criatures. En segon lloc, està clar que va dedicat a les nenes que han d'aprendre a ser objectes de provocació. En tercer lloc, i el més important que els infants jugant (i pel mateix cost i beneficis de les empreses productores) no desvetllin interessos d'aprenentatge i cultura (siguin científics, musicals, dramàtics, d'aventura, d'intriga i agudesa mental, d'invenció tecnològica, de gestió social...).

Jo als dotze anys vaig conèixer el "palé", avui "monopoly" i puc dir que vaig començar a entendre què és l'especulació, quin paper pot fer la banca i que el més estable són les empreses de servei públic encara que no poremten fer "pelotazos". També vaig llegir molt "Tintin" i vaig viatjar per tots els continents, que vaig consolidar posteriorment. Companys meus havien llegit Astèrix en lllatí. Amb els llibres de física recreativa fèiem invents amb el meu germà. Jugàvem i a clase de física teníem preguntes per fer.





Veig que bona falta fa un pacte social per la infància que han de subscriure mitjans de comunicació i empreses productores. Què s'espera dels infants? Solament que siguin consumidors: és una instrumentalització inacceptable en un país que ha subscrit la Convenció dels drets de l'infant de 1989. ¿No veieu com va al comercial de joguines i com davant de tantes nines ha de cercar les que no es veuen, les que estan darrera? I Hi va sola, sense els pares. No pot ser més maltractament de la infància. Ens hem de queixar tots per responsabilitat social. Martí Teixidó

236
aranza | 24-12-2010 a las 5:08 am #

stas munekas son lo maximo son lo mexor de lo mexor kiero tooas toditaz en ezpesial a draculaura es super coool x sierto tengo 12 años

237
aura | 24-12-2010 a las 5:18 am #

holaaaaaaaaa quiero toda la colecsion en espesial la draculauraaaaaaaaaa porfa diganme endonde encontrarlas tengo 9 años iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii me encantan las barbis

270
fernanda
| 29-12-2010 a las 10:46 pm #

aaaaaaaaaaaaaaaaaaamo a las monster high son lo mas coooool del momento me gustan las 5 creo q me las van a comprar todas jajajaja.las barbie ya me estaban volviendo loca.
adios amigos besos






Por Nina en 30/04/2011 | Responder

las Bratz ganaron el juicio pero Matel saco las Monster High las cuales ganaron fama y por eso las Bratz que sacaron para Navidad no se vendieron
Y ahora que Matel vio sacaban nuevas Bratz sacaron otra coleccion de Monster high al mercado,no creo que las Bratz consigan volver a tener el exito que tenian y si lo consiguen matel comprara la empresa.El mundo de los negocios es asi