

“A Call for Teachers!” is the slogan of World
Teachers’ Day 2013 (5 October), which UNESCO is celebrating along with
its partners, the International Labour Organization (ILO), UNDP, UNICEF
and Education International (EI).
Since teachers are the most powerful force for
equity, access and quality education, a call for teachers means calling
for quality education for all.
SOS!
27 infants de 3 anys amb una mestra?
34 nois i noies de 12 anys amb una professora?
Això indueix un model d'uniformitat, no d'educació personalitzada.
UNESCO: Parleu clar! Digueu-ho ben fort! A tots els governs!
http://www.unesco.org/new/es/media-services/single-view/news/mensaje_conjunto_con_motivo_del_dia_mundial_de_los_docentes/#.UkxWw7w6K9Y
Prenent
el relleu del Dia del Mestre( 27 de novembre) recordant Josep de
Calasanç que va obrir escoles per als infants pobres a Roma
i també el relleu al Dia del professor recordant l'escolàstic Tomas d'Aquino (7 de març, traslladat al 28 de gener)
i també el relleu al Dia del professor recordant l'escolàstic Tomas d'Aquino (7 de març, traslladat al 28 de gener)
s'ha establert el 5 d'octubre coma Dia del Docent, mestre, profesor o ensenyant
L'any 2011 la Consellera d'ensenyament va saludar recordant Baldiri Reixac, capellà il·lustrat que va ensenyar els minyons en la seva llengua, el català i ho va sistematitzar en unes instruccions o protodidàctica.
L'any 2011 la Consellera d'ensenyament va saludar recordant Baldiri Reixac, capellà il·lustrat que va ensenyar els minyons en la seva llengua, el català i ho va sistematitzar en unes instruccions o protodidàctica.
Ja està bé que la UNESCO faci una crida a la societat a reconèixer el valor de la professió docent.
Però demanem a la UNESCO que
recuperi la seva funció de liderar les reformes educatives, no solament
les clàsiques de creixement i extensió en els països en desenvolupament
sinó la reforma necessària del model escolar de la societat occidental,
de masses i consum que no s'aguanta per enlloc. Els alumnes, tampoc els
de notable capacitat, l'aguanten: es avorrit, feixuc i ineficient. I
encara prohibeix l'entrada de dispositius mòbils i ho controla tot per
exàmens, fins i tot les "lectures obligatòries" (d'aquí uns anys ens
avergonyirem d'aquesta irracionalitat que ha fet fugir tant joves de la
lectura). Volem una institució escolar que doni accés a la cultura
integral, completa, especialment a aquells que no la poden rebre en
família.
És inacceptable que la UNESCO s'hagi deixat suplantar per la OECD. La funció d'aquesta és promoure el desenvolupament econòmic i les proves PISA, ben pensades, s'han de contextualitzar en processos de gust pel coneixement i la cultura. No n'hi ha prou en fer executius eficaços llestos i científics i inventors que després hagin de desfogar-se amb alcohol i sexe en excés, que estiguin obsedits per acrèìxer sense límits el seu patrimoni, que no tinguin temps per als seus fills, que estiguin a disposició de l'empresa (model japonès) i que no dediquin cada dia un temps a alimentar-se culturalment i a badar davant d'un món immens i cada dia renovat.
És inacceptable que la UNESCO s'hagi deixat suplantar per la OECD. La funció d'aquesta és promoure el desenvolupament econòmic i les proves PISA, ben pensades, s'han de contextualitzar en processos de gust pel coneixement i la cultura. No n'hi ha prou en fer executius eficaços llestos i científics i inventors que després hagin de desfogar-se amb alcohol i sexe en excés, que estiguin obsedits per acrèìxer sense límits el seu patrimoni, que no tinguin temps per als seus fills, que estiguin a disposició de l'empresa (model japonès) i que no dediquin cada dia un temps a alimentar-se culturalment i a badar davant d'un món immens i cada dia renovat.
ARA TOTS AMB ELS MESTRES BALEARS! Quina fortalesa! I quin suport de famílies!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada