diumenge, 10 de juliol de 2011

RESULTATS ESCOLARS, REPETICIÓ DE CURS, INTERÈS PEL CONEIXEMENT

En parlarem. ¿Necessitàvem un estudi, recerca, per conèixer la inutilitat de les repeticions de curs en un ensenyament comprensiu? ¿Què no ho han de veure abans els docents que els sociòlegs? ¿Qui pot donar una directriu d'acció clara i fonamentada científicament? S'ha fet la constatació però bé cal una explicació científica que relacioni la inadequació de la solució. Qui ho farà? ¿Qui proposarà la mesura alternativa, o diagnòstics pedagògics diferencials, disposició de mesures d'intervenció per a cada cas i pronòstics comunicables que puguin avidenciar la consistència científico-professional? Martí Teixidó

Seguirem. Us hi podeu afegir.

1 comentari:

  1. Podem discutir i estar més o menys d'acord en la bondat o no de les repeticions, però el que no val és fer trampa. I em sembla del tot evident que els estudis internacionals i oficials que pretenen inferir que la repetició no ajuda fan trampa. Fer unes proves de rendiment a tot un seguit d'alumnes i "descobrir" que els alumnes repetidors tenen pitjors resultats que els no repetidors em sembla que és descobrir una evidència que tothom ja sabia. I pretendre inferir d'això que les repeticions són inutils un salt mortal absolutament improcedent metodologicament. Fora una cosa així com "descobrir" que les persones que han estat operades d'un cancer tenen pitjor salut que els que no han estat operades d'un cancer i que a més tenen més possibilitat de morir que les que no han estat operades de cancer. I pretendre inferir que les operacions són per tant inutils. I a més podem afegir que són cares. Que ho són i molt. Com també ho són i molt les repeticions. I per tant cal evitar-les ( les repeticions i les operacions també ? )
    El problema no és si tenim repetidors o no, i si tenim malalts o no. Si no com evitem que hi hagi alumnes els que calgui fer repetir i persones que agafin una malaltia que calgui fer l'operació. Ho podem prevenir i per tant evitar ? Si ? No ?
    I en els casos que no poguem evitar la malaltia o el fracas que porta a la repetició. Llavors què farem ? Quina terapia aplicarem ? I valorem i comparem les diferents terapies emprades amb els uns i els altres i prodrem avaluar les bondats de les diferenst alternatives a aplicar davant de les causes que provoquen la repetició. Això em semblaria més seriós.

    Massa vegades en investigació educativa, si és que això existeix de veritat, abans de començar ja en sabem el resultat, i fins i tot, la recepta que aplicarem. I acabem fent trampa. I es veu massa el llautó. I això no ens ajuda gens i fa que les "nostres" recomenacions no siguin gens fiables, ni pels mateixos que les han d'aplicar que són els professionals del ram, que de fet són els que en saben, doncs són els que ho fan cada dia i ho apliquen.

    I... així ens va.

    JSS

    ResponElimina