Contribució a la Jornada DIM-EDU, Bellaterra. 11/12/2025
Jornada extensa, completa i àgil en ús del temps per part de tots els participants. (Vaig participar i assitir al matí). Destaco: 1 La Intel.ligència Artificial a la docència. La IAg generativa a la docència per la dra. Crisitina Mercader. Una visió sistèmica , ben estructurada. Ajustada a 15' no es pot dir més però revisionant-ho fa pensar més. 2 IGNITE Copilot, la IA per a docents i centres educatius presentat per Ignacio Asio i mostrat a l'expo per l'enginyer Pol, per practicar. Una aplicació per a la didàctica docent. Guia i agilitza la gestió curricular del mestre/professor.
Bona feina de DIM-EDU, 25 anys al servei dels docents amb Didàctica-Innovació-Multimèdia amb dedicació plena del dr. Pere Marquès Graells, l'impulsor. Per evolució, avui correspn a educar la persona, la IHumana amb l'ús adequat de la IAritificial. Les jornades són trobades de professionals docents, la realització, amb professionals creadors, la producció. Un fòrum d'intercanvi suggerent i generador.
La meva contribució sobre la Innovació educativa a Catalunya
Aportació a
Qui és el centre de l’educació, l’alumnat o el professorat?
El centre de l’educació és l’àrea que es genera en el triangle: professor (modelatge), alumne (denevoluoament), cultura (relació comuna).
Entre funcionarial i descentralitzat ja havíem tingut al sistema escolar d’España formes híbrides, especialment a Barcelona-Catalunya. Les Junts Municipals d’Educació podien acabar d’assignar centre als qui s’havien adjudicat municipi. Les Escoles de Patronat, centres privats amb mestres funcionaris que ells escollien.
La Societat Catalana d Pedagogia vàrem fer una contribució precisa en aquest sentit al Pla Nacional per a l’Educació (2005) que no ha estat considerada ni difosa. Per què?
https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/1740.001/3874
4. LA PROPOSTA DE LA SOCIETAT CATALANA DE PEDAGOGIA ES CONCRETA EN: Obrir un nou perfil d’institució escolar: centres amb estatut de patronat al qual es puguin acollir centres amb un alt grau d’elaboració i iniciativa pedagògica interna. Aquests centres hauran de tenir l’aval de la Inspecció d’Educació a partir d’una supervisió mínima de tres cursos, l’aval d’una institució que patrocini el centre i el suport d’un moviment, xarxa o institució de reconegut prestigipedagògic. Les institucions escolars de patronat gaudiran de major autonomia organitzativa i econòmica i informaran del funcionament, assoliments i millores decada curs. L’Administració educativa els facilitarà la difusió del sistema pedagògic per tal que altres institucions escolars s’hi puguin associar. La Inspecció d’Educació suscitarà iniciatives i impulsarà centres amb sistema pedagògic allà on no sorgeixi la iniciativa amb facilitat. [-CONTRIBUCIÓ AL DEBAT DEL PACTE NACIONAL PER A L’EDUCACIÓ21110 Comissio J. Xirau 23/11/06 16:01 Página 211]
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada