Ensenyament del català i de més llengües amb competència plurilingüe.
Criteris pedagògics, organitzacions didàctiques, comunicació digital...
Fonamentació: filosofia, neurociència, sociologia, lingüística.
Catorze autors hi hem treballat de franc.
Horsori Edicions ha fet una excel·lent publicació a preu reduït (25€) a l'abast dels docents.
Quaderns d'Educació 101. (431 pàgs)
Presentació i taula de contingut en 17 capítols
http://tienda.horsori.net/home/477-ce101-fem-l-escola-plurilingue-9788417994938.html
Vegeu a mostra de pàgines de l'Editorial Horsori
http://tienda.horsori.net/home/477-ce101-fem-l-escola-plurilingue-9788417994938.html
MARTÍ TEIXIDÓ I PLANAS (coordinador) FEM L’ESCOLA PLURILINGÜE L’educació plurilingüe i la didàctica integrada de les llengües 13 PRESENTACIÓ L’any 2005 ens vàrem aplegar, a la Universitat de València, la Societat Catalana de Pedagogia i Escola Valenciana amb mestres, professors i assessors d’ensenyament de la llengua catalana a l’escola.1 No hi ha dubte que en vint-i-cinc anys el coneixement del català s’havia generalitzat a Catalunya amb la immersió lingüística, i s’havia estès al País Valencià, de manera completa al colꞏlectiu Escola Valenciana. Dues constatacions. El coneixement generalitzat a tots els alumnes no s’acompanyava de la voluntat de parlar el català quan ja eren a educació secundària. La preocupació generalitzada per l’aprenentatge de l’anglès feia que s’anticipés a l’educació infantil i reduïa la immersió al català dels qui no la tenen com a llengua familiar. Dues valoracions. L’aprenentatge del català ha de ser cognitiu i emotiu per tal que s’activi la voluntat de parlar-lo. Els infants que havien iniciat l’anglès als tres anys no mostraven competència comunicativa i als vuit anys seguien el mateix ensenyament que els no iniciats a l’anglès. L’anglès s’ensenyava de la mateixa manera als qui l’havien iniciat als tres anys, als qui l’iniciaven als vuit anys i als qui anaven a aprendre anglès en activitat postescolar.
...