dilluns, 24 de gener de 2022
L'Escola Catalana Plurilingüe amb fonamentació científica pedagògica supera la confrontació per % d'hores.
L'any 2005 la SCP ja vam veure que la immersió lingüística a l'escola quedava afectada.
- Vèiem com s'incrementava la immigració d'altres llengües i cultures i efectivament hem passat d'un 3% a un 16%
- Observàvem que entre els adolescents i joves de parla familiar catalana o castellana no es parlava en català malgrat haver-lo après a l'escola.
- La preocupació de les famílies per aprendre bé l'anglès va afavorir que les escoles anunciessin que s'iniciava als 4 o als 3 anys d'edat.
· Termòmetre Lingüístic. Prova de competència lingüística.
· Prova de competència lingüística. Termòmetre Lingüístic. Guia del mestre.
· Marc d’Ensenyament de Llengües Vives.
· Pauta d’observació de l’oralitat. 3, 4, 5, 6 anys.
· Els descriptors de l’escola plurilingüe. Escala per a autoavaluació i supervisió.
· Taula d'equivalències i aproximacions fonètiques.
· Taula d'evolució dels sons.
· Guia d'observació docent.
La immersió lingüística s'ha de mantenir perquè tots els petits ciutadans tinguin accés a la llengua catalana comuna. Cada alumne parlarà a casa la seva llengua familiar però hem de suscitar el gust per entendre o llegir llengües entre les llengües vives, i aprendre bé alguna llengua transnacional (avui l'anglès la més generalitzada). És assumpte de pedagogia i hem de canviar la manera d'ensenyar les llengües. La immersió lingüística amb intercomprensió plurilingüe.
La Societat Catalana de Pedagogia, filial de l'Institut d'Estudis Catalans ha impulsat des 2014 la recerca-innovació Fem l'Escola Plurilingüe amb un centenar d'ecoles, elaborant instruments pedagògics, per promoure l'evolució de la immersió amb la intercomprensió lingüística.
En un món on s'oeixen tantes llengües ja no es pot parlar de llengües oficials ni de llengües estrangeres. La societat és multilingüe i els ciutadans han de ser plurilingües. [Conceptualització acordada pel Consell d'Europa el 2001].
La pedagogia ha d'incorporar la intercomprensió lingüística com a mètode didàctic i el professorat ha de ser plurilingüe. Tot docent competent en català, en castellà i en una llengua transnacional com l'anglès.
El consum de productes verboicònics no es pot imposar per llei. Les produccions en català han de ser prou atractives per als joves i l'escola ha de fer 'mediació educadora' emocional i cognitiva [Escola ComunicActiva].
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada